Löfte



En sak jag lovade mig själv var att efter studenten unna mig tid till att läsa de böcker jag VILL läsa. Läste jätte mycket förr och jag tycker att det är kul och avkopplande att bara försvinna in i en annan värld och få skapa mig en egen bild av någon annans berättelse. Och det löftet har jag hållit än så länge. Under det senaste två-tre veckorna har det blivit en del utlästa böcker :)

1. Isfolket - Trollbunden

2. Isfolket - Häxjakt

3. Isfolket - Avgrunden

4. Kitty och falk muntarligan

5. Kvinnorna på Stensvik

6. Precious

 

Isfolket är en ruskigt bra serie på 47 böcker, låter mycket. Vilket det visserligen också är. Men dom är så sjukt bra och lättlästa så det går fort ändå. Kitty böckerna har jag växt ifrån, men fick dom i julklapp av mammi för några år sedan, så måste läsa dom åtminstonde en gång. Kvinnorna på stensvik var otroligt dryg och inte alls spännande, ganska deprimerande bok, alltså inget att rekomendera den heller. Men Precious har jag letat efter ett tag nu och fann den tillsist. Den finns även som film, men va tvungen att läsa boken först, annars blir det så tråkigt att läsa den när man redan sett filmen. Men hade nog för höga förväntningar på den, men i vilket fall så va den bra. Sjuk men bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0