TIPS: Nutri Color Creme



I detta inlägget vill jag tipsa om två saker:
1: Nutri Color Creme
2: Hur man får bort kladdet och färgspill när man färgar sig själv hemma.

Har precis färgat håret - rött såklart, så nu sitter jag med färgbomben i. För er som inte vet va en färg bomb är så är det denna här underbara bariga saken:

 

"Revlon Nutri Color Creme 600 Fire Red är en snabb hårinfärgning kombinerat med en närande behandling. Färgbehandling för hemmabruk, speciellt anpassad för färgat hår, för att ge liv, ljusa upp, fräscha upp, förstärka, korrigera, tona eller neutralisera färgat hår. OBS! Nutri color färgar inte ofärgat hår och ger därmed inte något resultat på utväxter.

3-i-1-formula:
Färg: agerar omedelbart med fibren i färgat hår, kraftfull omedelbar färg och mjukgörande, antistatisk effekt.
Mjukhet: innehåller fruktsyror (AHA), återuppbygger och bibehåller fukt, närande, mjukgörande och utredande ämnen utan att tynga ned håret. Innehåller ingen ammoniak eller peroxid.
Lyster: Mjukar upp och polerar hårfjällen, verkar ljusreflekterande."



Jag gillar denna skarp för den ökar verkligen de räda pigmenten i håret och ger det glans. Ska vid ett senare tillfälle ta före och efter bilder. Glömde tyvärr det denna gågnen.

Tips #2. Ett annat tips som jag kom på är att när man färgar håret själv och hemma så blir det lätt lite kladdigt och för att få färg i hela utväxten så får man gärna lite oönskade fläckar lite varstans - ansiktet, halsen, nacken och i vissa fall på underarmarna. Fast de kanske bara är jag som är så kladdig av mig, eller? ;) I alla fall mitt tips är då att ta vanligt ansikts vatten på en bomullstuss och så vips så försvinner de fläckar som inte vill lossna med vanligt vatten.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0