Back in "Grannlanne" ;)



Jag kom till Norge efter många om och men. Men nu är jag här i vart fall. Det har jag visserligen varit några timmar också, men det hör inte hit ;) Vad som hör hit är vilken skit-dag det har vart i dag! Börjar med att jag inte orka somna efter att micha hade gått hem igår. Så många timmars sömn i natt det blev det inte. Men klockan ringde i alla fall klockan nio. Upp, eller ja upp gick jag väl aldrig men. Telefonsamtalen blev gjorda från sängen med min omtyckta lastbilschaffis-morgonröst! Sen upp och börja packa/städa/diska/göra ärenden på sunne. Hann inte med hälften jag skulle viljat ha gjort. Menmen. När jag packar ned matvarorna som jag ska ha med mig till norge lyckas jag svepa ner vinägerflaskan i golvet så det stinker vinägen i hela lägenhetet. Vilket det säkert fortfarande gör. Eftersom det regnade och hade sig så kunde jag inte öppna fönstret och vädra ut stanken heller så det kommer bergis o bita sig in i alla kläder och soffan o skit så jag måste sätta igång med stortvätt när jag kommer hem.. Efter fem vänder upp till tredjevåningen och ner tillbaka igen så trodde jag att jag hade fått med mig allting som skulle med så jag sätter mig i bilen och inser att mitt shellkort ligger UNDER all packning, som jag för en gångsskull hade så välordnat och organierat packat in i baksätet. Påväg ut o leta efter det, surmus som jag var så är det någon som knackar på min motorhuv och skrämmer b-jen ur mig. Iväg till Shell o tanka. Kunde tanka tre liter sen fick jag besked om att det var TEKNISKT FEL och jag skulle pröva om en halvtimme igen. GLÖM DET! Nicole kommer på att jag hade glömt mobilladdaren! In o hämta den o sen vidare till mallbacken för o kolla olja o skit i bilen. Sen vidare till Torsby, släppa av Nicole, köpa Yoghurt till Niklas. Åker till pekås. Finns ingen. Drar till Toria o ska tanka o köpa yoghurt. Står vid tankningscentralen. Finns det shell? eh. du tror de ja när det gäller mig :P Nehepp då får jag väl ta o tanka på mitt kontokort. Vilket jag självklart har glömt hemma i lägenheten. Så utan kontanter, bankomatkort eller shellkort. Vad gör jag? Jo jag tar fram mitt Nordea bankortmen pengarna till hyran på o tankar med det. Nemasproblemas. Går in o handlar och är ute tillbaka på fem röda. Äntligen är jag påväg, jag som har varit pågång sen klockan 12 och nu är klockan 3. Åker en liten bit och självklart så blir bilen överhettad.. iiigen.. Så får sitta på nån jävla grusväg 2-3 hundra meter bortanför Toria i en halvtimme! KUL!! Och precis innan detta sker så har mobilen börjat klaga för att det snart är slut på batteri.

Men sen efter den trökiga väntan och några U-svängar fram och tillbaka så kom jag någorlunda problemfritt till Norge. Såå underbar dag! Nej nu ska jag sluta gnälla och ta o sova ist ;) Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0