Helgen!

Fredag: Fickbyta vakt så jag kom hem mkt tidigare än planerat, de tackar man för. På pausen kte jag in till jesshiem för o fixa bankkonto. Parkerar bilen på ett ställe jag vet vart jag är. irrar runt inne på storcentret och går vilse. tillsist hittar jag en hiss och åker upp till plan fyra som banken ligger på. kliver ut ur hissen och finner mig själv inne i en mörk renoveringlokal.. skyndar in i hissen igen och åker ned en våning. Kliover ut ur hissen och där, där är trappan upp till banken. Men väl där inne så var de nå krångel där så de kunde inte ta en bild som ska sitta på baksidan av kortet. Och ett vanligt konto utan kort kunde man inte få. Åker ner till första vången och kliver ut på en heeelt annan plats än där jag klev in i hissen. Börjar leta efter en minibank eftersom jag skulle ta ut pengar åt Anniken, tillslut måste jag fråga i nått café vart det finns. Och självklart var den på utsidan centret, väl där framme så stämmer inte koden. suuuck..då har hon gett mig fel kod. Går tillbaka till centret och hittar inte ett dritt, känner inte igen mig för fem öre så måste ringa till anniken så hon får guida mig ut. Det fanns inte mkt kvar av tålamodet och en liten fin fras kom ut: Jag hatar det här jävla fitt centret. Tänkte bara mumla det för mig själv, men sa det visst lite väl högt för folk vände sig om och stirra. Jag skyndar mig ut och in i bilen och tillbaka till barnehagen.

kommer hem och marten stånden står framför min dörr så jag tar mig inte in, måste parkera långt bort i stöll eftersom idioter har ställt sig på lägenhetsparkeringarna bakom huset. Och jag har TON att bära! Tar med mig frysboxarna och en kasse mat med in. Resten fick vänta, väl inne - svinhungrig och trött o finner frysen heeelt fylld med is, så va tvungen att frosta ur den innan jag kunde börja göra mig iordning för kvällens bravader. Sminkade Melan innan Matilda kom och hämtade mig och vi for till Linda och Davids hus i Stöpa, riktigt fint har dom fått det. :)

Lördag: Mysdag hemma med Micha. Film, Kladdkaka m grädde, chips, popcorn och fanta/cola. MUMMA!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0