krångelkrångel o åter krångel ;)



Precis kommit hem efter att ha uträttat mina ärenden. Att allt ska va så krångligt med norge. För exempel Tele2 kortet: I norge så måste man tillskillnad från Sverige registrera ett vanligt kontantkort. Det står att att det ska funka via hemsidan, men eftersom jag inte är äkta norsk (haha, äkta? Men ni fattar) så ska det krånglas. Jag kunde inte använda mitt tillfälliga för att ens registrera mitt kontantkort och att skaffa ett abonnemang, huj de vill jag inte ens tänka på. Han på Siba sa att man måste skicka in tre månaders löneutdrag för att ens kunna skaffa abonnemanget. strulstrulstrul. Men i alla fall. Testade även att registrera det via ett sms, men inte heller det fungerade. Då hade jag avverkat två av de tre möjligheterna som stog i bruksanvisningen man hade att registrera kortet. Alltså fick jag ta en tur tillbaka till Siba och där var dom tvungen hitta han som sålde det till mig igår. Hur tusan ska jag kunna veta vem? Men nu gjorde jag det ändå för anniken tjatade om honom hela vägen hem, men i alla fall ;) Först ringde en person dit, inga framsteg. Sen kom Tim som hade sålt kortet till mig, han fatta nada. Sen kom en tredje och som kunde förklara hur man skulle fylla i uppgifterna eftersom han redan hade gjort det åt sig själv. Så tillsist fyllde dom i ett schema med mina uppgifter, ringde tele2 igen. Faxa schemat och sen.. Ja, nu får jag helt enkelt vänta tills imorgon så ska mitt kort börja fungera någongång då under dagen. OM dom har fyllt i uppgifterna ordentligt. Och det hoppas jag verkligen att dom har :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0