Pretty Girl Rock

Ser ut för att det vore dags för en liten uppdatering här märker jag ;) Måste bli bedre på det!



Dagen har bland annat bestått av jobb. Ganska körigt på jobbet faktiskt med tanke på alla som är sjukmälda? sjukanmälda? (heter det så på svenska?) Sykemeldt på norsk i vart fall. Tragiskt att man har bott i norge i fyra ynkliga månade och man har redan börjat tappa vissa svenska ord. Eller vänta nu. Fyra månader?! Det är fan länge ändå! Men på tok för kort tid för att det ska vara förståligt att man tappar orden. Vissa ord finns liksom bara inte där längre. Helt sjukt.

Men enligt någon lag eller riktlinjer eller vad man säger så ska man vara 1 vuxen på 6 barn i 3-6 års åldern, men det är inte ovanligt att man sitter med 15 st yrväder på egen hand, så det kan bli lite körigt ibland med andra ord, men det går det med ;) Pengar blir det i vart fall, och det klagar vi inte över.. Har fått massa goa snorpussar av barna idag så inte undra på att jag känner mig krasslig igen, men ett stekhettbad och lite inpackningar och scrub gjorde susen ;)

Har även börjat planera London resan till Johanna mer seriöst och även resan till Märtha i Milano. Så innan sommarn så blir det några små ferier till england och italien och senare till sommarn/hösten så blir det förhoppningsvis en solsemester så jag kan få bli lite brun, likblek är inte så jätte snyggt faktiskt om jag ska vara ärlig ;)  Herre jistanes ( haha fuuult ) va jag längtar att få träffa min älskade vän boman igen. Har saknat henne så jävla mycket! Men snart ses vi igen babe :) Lönen kommer på onsdag så då blir det att beställa biljetter!! Synd bara att jag har slösat så mkt med den förra lönen så jag inte kunde passa på o köpa biljetter till london för 199kr enkel biljett och ynka 250kr till Milano. Menmne, jag får skylla mig själv när jag tror att jag kan slänga ut pengar ärsan och tvärsan och sen ha pengar kvar till resor..  Men det blir nog inte såå mkt dyrare ändå, tippar på att det kostar ca 1000 kr tur och retur till båda ställena, boendet får man ju gratis så så illa mycket blir det ju inte att punga ut, fast det beror ju på va shopaholiven i mig säger om saken ;) Ganska behändigt att ha kombisar som bor lite varstans i Europa  ändå:)

Kommentarer
Postat av: Michaila

Jag hänger lätt på till Milano och hälsar på Märtha :D

2011-01-10 @ 20:37:39
URL: http://michaila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0