- malta

Shiiet! Det har snart gått en vecka hær på Malta. Det ær redan den femte dagen. Har inte untyttjat semestern till max kænner jag. Måste komma upp tidigare på morgonen och gå ut o se sig ikring på kvællen mer :) Men som tur ær så ær det ju faktiskt 9 dagar kvar trotsallt :) Kanske borde uppdatera lite mer, men det sæger jag ju alltid. Men nu jævlar så ska jag få tummen ur!

Dagarna har bestætt at stekande sol från en skyfri himmel och en temepratur runt 30 grader - støtt! Alltså temperaturen skiljer sig bara en grad från dag till natt. Sjukt nice, men sjukt varmt. Men jag klagar inte. Længtar INTE hem till kalla regniga Norge/Sverige.. Tankar har børjat gro och jag blir mer o mer sugen på att jobba røven av mig i norge undeet vintern och våren och sen dra till typ Spanien, Italien eller varfør inte usa? eller något annat land och bo dær ett tag.. Eller så utbildar jag mig till något innan jag drar, de kanske kunda ha varit lurt ;) Men men, nog om framtidsplaner nu ska det skrivas om dagarna på Malta.
Førsta dagen: Vi går upp skit tidigt och åker till flygplatsen så vi ær dær till kvart i 6. Går runt lite i taxfreen och kækar lite frukost innan vi går ombord. Mellanlandning i München - væntetid 2 timmar cirkus. Upp i flyg igen om raka vægen till malta. Jag har aldrig varit med om en sådan værmevægg som slog emot en nær man steg av ett plan det var helt.. fantisktiskt gøtt ;) Hæmta bagaget och utanfør flygplatsen væntade det en øverraskning. Rakt utanfør ingången står vårt åk parkerat - en limo. En gamaldags søt sak, inge mærkværdigt innvændigt. Snælla lilla storebror hade lyxat till det åt oss. Sen kommer næsta øverraskning, efter en 15 minuters åktur (med livet fortfarande i behæll så var vi "hemma") Och Hemma, det var grejer det. Trodde vi skulle bo i en vanlig lægenhet med takterass. Men icke sa nicke. Bilderna på nætet ger verkligen inte lægenheten rættvisa. Inomhus ser det ur som ett slott. Helt fantstiskt ær det! Och en tak terass på det, kan inte bli bættre ;)
Sen så har vi bara tagit allt med ro och varit på stranden, vandrat runt lite i valetta, promenerat o.sv. Bilder kommer i ett annat inlægg før nætet ær verkligen inte det bæsta hær!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0